Законопроектом №9067 пропонується викласти статтю 213 КК України в новій редакції, що передбачає, утворення нових складів кримінальних правопорушень. «2. Здійснення заготівлі металобрухту, шляхом приймання від фізичної або юридичної особи, яка не є підприємством залізничного транспорту, на брухт елементів інфраструктури залізничного транспорту та/або деталей і вузлів залізничного рухомого складу, перелік яких встановлений законодавством, уповноваженими особами суб’єкта господарювання – караються позбавленням волі на строк від одного до трьох років. 3. Дії, передбачені частиною першою та другою цієї статті, якщо вони вчинені особою, раніше судимою за злочин, передбачений цією статтею, – караються позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.» .
Аналогічний проект закону про посилення кримінальної відповідальності за втручання в діяльність залізничного транспорту зареєстрований у Верховній Раді України № 6439 від 16.12.2021. За результатами опрацювання поданого законопроекту Головне науково-експертне управління апарату Верховної Ради України вказало на відсутність переконливих аргументів на користь того, що існуюча адміністративна відповідальність за вищезазначені діяння є недостатньою, оскільки приймання на брухт елементів інфраструктури залізничного транспорту та/або деталей і вузлів залізничного рухомого складу є одним із різновидів діяльності щодо заготівлі металобрухту; та на логічній необхідності доповнення кримінального закону і іншими подібними складами, наприклад, щодо протиправного приймання на брухт технічних засобів телекомунікацій, що лише ускладнить кваліфікацію відповідних правопорушень.
Однак наразі законопроект № 9067 рекомендовано Комітетом з питань правоохоронної діяльності до включення до порядку денного, а законопроект № 9066 перебуває на опрацюванні в Комітеті з питань транспорту та інфраструктури.